מחוברים למה שקורא

התצוגה אפשרית דרך הנייד בלבד

בניגוד להצהרת אוחנה לפני 3 שנים; אין הסכם לשיווק שכונת מגורים לאנשי קבע בצפת

אוחנה רוצה מאוד ששכונת ׳מצפה ימים׳ תבנה בזמן כהונתו, אולי הרצון העז הביא אותו להצהיר על הסכם להקמת שכונה לאנשי קבע, כשבפועל, 3 שנים אחרי, זה לא מה שקורה

אוחנה בזמן ההצהרה לפני שלוש שנים

הבטחות לחוד ומציאות לחוד ; חלק א׳
______

ביוני 2019, לפני כשלוש שנים, בישר ראש עיריית צפת, שוקי אוחנה, כי במסגרת הפעילות שהוא עושה לקידום שיווק המגורים והבאת אוכלוסייה איכותית לצפת, תוקם באופן רשמי שכונה של אנשי צבא קבע ב׳מצפה ימים׳.

ההצהרה של עיריית צפת כללה הודעה על החלטה שסוכמה בין אוחנה לראש ׳מנהלת המגורים של צה״ל׳, סא״ל ינון פטריקו, (ר״ע) לפיה המנהלת תחל בשיווק של 180 יחידות דיור צמודות קרקע למשרתי קבע בשלב א׳ ואף תיבחן הרחבת שיתוף הפעולה בהמשך.
״אני מברך על הסיכום עם מנהלת המגורים של צה"ל ונמשיך לפעול להרחבת שיתופי הפעולה עם גופים נוספים״, הצהיר אוחנה.

בפועל, באתר ׳מנהלת המגורים של צה״ל׳, צפת כלל לא מופיעה בין כל הערים אשר נמצאות בתהליך בחינת שיתוף פעולה או תכנון והקמה. יתרה מכך, ראש מנהלת המגורים, בזמן הדיווח של אוחנה, הייתה ועדיין סא״ל הילה אקשטיין, ולא כפי שפורסם.

׳מנהלת המגורים של צה״ל׳ פועלת בשיתוף עם ראשי רשויות מקומיות, משרד הבינוי והשיכון ורמ״י, למציאת פתרונות מגורים לאנשי קבע, אשר כוללים את איתור המקום הרלוונטי, בדיקות השטח והסביבה ותכנון אדריכלי, שלאחריהם נבחנת התכנות הפרויקט מול משרתי צה״ל ואז, במידת ביקוש השיווק, יוצאים לתכנון ובניית המיזם, כשהם מלווים את אנשי הקבע בכל התהליך.

ניתן להסיק מהנתונים שעולים באתר ׳מנהלת המגורים של צה״׳ל׳, כי שיווק יחידות הדיור הוא האחרון בסדר ומקדימים אותו שלבים רבים אחרים.
ההודעה התמוהה של עיריית צפת על תחילת שיווק הדירות לאנשי קבע, פורסמה בלא מעט כלי תקשורת, בה הובן כי צפת לכאורה עברה את כל השלבים והמנהלת יוצאת לשיווק 180 יחידות דיור. כאמור, גם 3 שנים אחרי, זה לא המצב בצפת.

אחד מהאתרים בהם פורסמה הידיעה ב- 2019.

תגובת דובר צה״ל בעניין, מנוגדת להודעה של עיריית צפת ולהבטחה המוקדמת מדי של אוחנה. היא אכן משאירה לראש העיר מקום לחלום, אך מציבה את האמת באופן שאינו משתמע לשתי פנים:
״מנהלת המגורים בוחנת בימים אלו התכנות למיזם צבאי בצפת, בשכונת מצפה ימים ובה יהיו עד 100 יחידות דיור. עדיין לא בוצע שיווק על ידי צה״ל וכאמור מדובר בבחינה ראשונית בלבד״.

עיריית צפת בחרה שלא להגיב.

..

ההבטחות המיוחצנות של ראש עיריית צפת לפיתוח שכונת ׳מצפה ימים׳ כללה הודעות רבות לתקשורת, כנסים ותקציבי שיווק רחבים. חלק ב׳ של החשיפה מציב את הפרדוקס של אוחנה ב׳מצפה ימים׳. בקרוב.

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

יש לכם מה לשתף או לספר לנו? מוזמנים: