מחוברים למה שקורא

התצוגה אפשרית דרך הנייד בלבד

ארקדי בארסט; מילה, זו מילה.

4 קדנציות כסגן ראש עיר, 3 ראשי ערים וכמעט עשרים שנה חבר מועצה ויו"ר מחלקת הקליטה. עם משמעת ברורה לדרך הציבורית שבחר, אהבה גדולה לעיר ואמת אחת; בארסט הוא אחד הפוליטיקאים המוכשרים והמוערכים בזירה המקומית. ולא רק.

אי אפשר להתעלם מהנוכחות והמעמד שצבר ארקדי בארסט במסגרת הפוליטית המקומית והרבה יותר במסגרת הקהילה, ששלחה אותו לפעילות הציבורית ותומכת בו ללא לאות, במשך קרוב לעשרים שנה.

התפקיד שהוא ממלא כיום, כסגן ראש העיר ויו"ר מחלקת הקליטה, מלווה אותו מאז תחילת כניסתו לזירה הפוליטית בצפת.

כשהוא שורד 4 מערכות בחירות ו-3 ראשי עיר, עד כה: מתקופת כהונתו של ראש עיריית צפת לשעבר, ישי מימון, שתי קדנציות עם אילן שוחט וכעת עם שוקי אוחנה.

לא קל לשרוד מערכות בחירות בצפת לאורך זמן ובטח שלא להיות חבר קואליציה ולשמר את תפקיד הסגן בשכר לאורך תקופה ארוכה כל כך, אולי הארוכה מכולם, שאחרים במערכת הפוליטית רק חולמים עליה.

כדי שזה יקרה חייבים להיות לך יתרונות ברורים על פני אחרים.

לבארסט ורשימת "ישראל ביתנו" בצפת, אין כח אלקטורלי יוצא דופן משאר הרשימות. גם לא של החרדים. הוא גם לא ממש נמצא במיינסטרים של רוב חברי מועצת העיר, הדתיים-חרדים.

היתרון של בארסט מתחיל בשליחות הציבורית שלקח על עצמו, להעניק לקהילת עולי חבר העמים את השירותים הקהילתיים המקסימליים שהוא יכול, תוך התמדה ראוייה להערצה, לפעילות, מעורבות ואכפתיות יוצאת דופן.

הבייס האלקטורלי של בארסט הוא קהילת העולים, המבוגרים שבינהם, שפועלים באופן מלוכד ומעניקים למנהיג שלהם, פעם אחר פעם, את האמון לו הוא ראוי, כדי להמשיך ולהוביל אותם.

והוא עושה זאת ומביא קבלות, עם מחלקה פעילה במשך שנים, שקלטה וקולטת עולים ותושבים חדשים לעיר, תוך שהם עוטפים אותם במענה חברתי, תעסוקתי וקהילתי.

במשך השנים ידע בארסט להרחיב את הקהילה שקיבלה ממנו שירותים ומענה במסגרות העירוניות. המעגל האלקטורלי שלו כבר מזמן לא מבוסס רק על קהילת העולים בעיר.

החזות הקשוחה משהו של בארסט, אינה מעידה על האיש שהוא. רבים רואים את הדמות הציבורית הפעילה, קשובה, אנושית ועניינית.

זה גם מעיד על הדרך הפוליטית שבחר בה. כאחד הוותיקים במועצת העיר. בארסט מאוד ברור בהחלטותיו, גם אם הן גורמות לו ״לדלג״ בין מועמדים. האמת שלו אינה משתמעת לשתי פנים. כשהיה סגן ראש העיר של ישי מימון, הוא הסביר באופן ברור כי לא יוכל להמשיך ולתמוך בו בבחירות, כי הוא לא מאמין שמימון יוכל לבצע את התפקיד והשינוי כמו שהוא מצפה. ההחלטות שלו נבעו מהעבודה לצידו במשך הקדנציה.

בבחירות האחרונות, גם כשידע את מצבו של אילן שוחט, דבק בו מתוך שותפות הדרך המוצלחת במשך עשור כמעט, עד שנכשלו השניים ולא העפילו לסיבוב השני. ההחלטה של אוחנה לקחת לצידו את בארסט בבחירות האלה, הייתה בין הטובות שקיבל לאורך הקדנציה. אוחנה יכל לבחור בשותף אחר לקואליציה, בטח שמדובר בתיק עם סגנות בשכר.

אפשר לנחש שבארסט פרע את החוב שלו לאוחנה כבר בסיבוב השני, אבל בטח הוא תרם לא פחות במסגרת קשריו האישיים עם שר האוצר, אביגדור ליברמן.

היכולת של בארסט לחבר את החזון האישי והאהבה שלו לעיר, יחד עם הראיה האמיתית בשליחות אליה הגיע, משתלבת כמו כפפה ליד בחיבור עם התושבים, שרואים ומבינים.

כשמוסיפים לזה את הדרך הפוליטית והברורה בה בחר והאמת שמלווה אותו לאורך דרכו, אפשר להבין איך הוא ממשיך לשמור על תפקיד מפתח בזירה העירונית ולהיות מחוזר מאוד בזירה הפוליטית.

כל זה קורה, כי בשורה התחתונה, אצל בארסט; מילה, זו מילה. תרתי משמע.

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

יש לכם מה לשתף או לספר לנו? מוזמנים: