מחוברים למה שקורא

התצוגה אפשרית דרך הנייד בלבד

רכבת לגליל: בחצור מברכים, בראש פינה דורשים, במרום הגליל מצפים ובצפת? חולמים

מסילה של 55 ק״מ בין כרמיאל, חצור וקריית שמונה, מתוכם 24 ק״מ במנהרות // בחצור תהיה תחנה מרכזית לאזור // בראש פינה מציעים תוואי חלופי למניעת מעבר הרכבת מתחת לבתי התושבים ומבקשים פתרונות תחבורתיים והקדמת תחנת שדה התעופה מחניים לשלב א׳ //  תחנת מרום הגליל בסימן שאלה // ובצפת ירגישו את הרכבת, כפי הנראה, רק מתחת לאדמה

.

מתוך נתיבי ישראל. רכבת העמק.

חלום הרכבת לקריית שמונה, דרך חצור, קרוב מתמיד, אחרי הדיון בהפקדת התוכניות, שנערך בוועדה המחוזית לפני מספר ימים, בהתאם להחלטת הממשלה משנת 2010.

תוואי הרכבת כפי שהוצג על ידי חברת נתיבי ישראל יחבר את תחנת כרמיאל עם תחנות חצור וקריית שמונה ויעבור דרך ראש פינה.

ראש עיריית קריית שמונה, אביחי שטרן וראש המועצה המקומית חצור, שמעון סויסה, ארחו לפני מספר ימים את נציגי הוועדה, טרום הדיון וברכו על התקדמות התוכניות והקמת מתחמי התחנות בעירם, שיכללו חיבור למרכזי קניות ותעסוקה.

לעומתם, ראש המועצה המקומית של ראש פינה, מוטי חטיאל, שברך על התקדמות הקמת הרכבת ושיתוף הפעולה עם חברת נתיבי ישראל, הציג עמדה שונה, לפיה הוא מבקש לשנות את מעבר הרכבת המתוכנן להיות מתחת לבתי תושבים, דרומית יותר, כפי שתוכנן בעבר. ״למעבר רכבת מתחת לאזורי מגורים השלכות רבות ואנו דורשים הצגת חלופה שתמנע זאת. נוסף על כך יש צורך בפתרון בטיחותי ותנועתי לעומסי התנועה סביב ובתוך ראש פינה״, ציין חטיאל.

עוד ביקש חטיאל, לקבל את התכנון הכולל של מערך הכבישים המתלווה להקמת המסילה והתחנות, כדי לדעת איך מקלים על עומסי התנועה הצפויים בין צפת לראש פינה. בנוסף העלו בראש פינה את הצורך לצרף את תחנת אזור התעשייה צח״ר ושדה התעופה מחניים, בביצוע שלב א׳, ולא כפי שמתוכנן בשלב ב׳.

תוואי הרכבת לק״ש.

במרום הגליל מקווים כי ההחלטה של שרת התחבורה לשעבר, מירי רגב, לפני כשנתיים, להוסיף תחנת ביניים בצומת שבע, שתשרת את המבקרים בדרך לציון הרשב״י במירון, תהיה חלק מתכנון תחנות הביניים בהמשך.

פרוייקט הרכבת מתפרס על פני 55 קילומטרים בין כרמיאל לקרית שמונה, בתוואי דרך הכולל מנהרות באורך מצטבר של 24 ק״מ, 14 גשרים באורך של 800 מטר, 9 גשרי מסילה באורך של 1.5 ק״מ ו-3 מעברים תת קרקעיים לרכב.

תושבי צפת יאלצו להסתפק בידיעה שהרכבת תעבור באזור צפת, אך זה יהיה כפי הנראה מתחת לאדמה, בדרך לראש פינה.

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

יש לכם מה לשתף או לספר לנו? מוזמנים: