מחוברים למה שקורא

התצוגה אפשרית דרך הנייד בלבד

האם הפרויקטים הרבים של אוחנה יספיקו לו לקדנציה שניה?

החותמת של העשייה הברוכה שקיבל ביושר, מתרכזת בתחום התשתיות והפיתוח. מול זה יצטרך אוחנה לענות על שאלות אחרות על עתידה הכלכלי-חברתי של צפת // ולגבור על מה שחלק מקודמיו לא צלחו: לקבל את התמיכה האלקטורלית של הסיעות החזקות.  

עם מנכ״ל נתיבי ישראל. אוחנה כל הזמן בתנועה.

מאת: יואל בר-לב

אין ספק. אוחנה הוא בולדוזר של תשתיות. במיוחד בעיר כמו צפת, שתמיד זקוקה לרעידת אדמה כדי להתעורר.

במשך 4 שנים דף הפייסבוק של ראש העיר לא הפסיק לעבוד. אנשיו דאגו ליחצ״ן כל פיסת מידע רלוונטית על פועלו בעיר. אפשר בהרף עיין לראות שאת רוב המקום תופס תחום התשתיות והפיתוח. החל מכבישי גישה חדשים, ריפוד ישנים, רימזור, מעגלי תנועה הכרחיים, פארקים וטיילת, גני משחקים ומתקנים, שיפוץ והרחבת מבנים וכו׳.

כמו שכתבתי, הפעילות העניפה של אוחנה ברשת מציגה גם נושאים נוספים בהם הוא פועל, אך ״רוח העשייה״ של אוחנה נושבת למה שרואים בעיניים. גם פיזית וגם לא פחות במרחב הדיגיטלי: פרויקטים שרודפים האחד את השני ומשנים את חזות העיר.

לצד זה יש לא מעט ביקורת על אוחנה שבזה הוא מתרכז. במה שרואים ופחות במה שצריך. השאלות הגדולות לגבי עתידה הכלכלי-חברתי של העיר, יכולות להדיר שינה מלא מעט זוגות עיניים של תושבים.

ההכרה בעשייה הברוכה של אוחנה בעיר, משפיעה על לא מעט תושבים, שחלקם שיוועו בדיוק לזה. לפינה הקטנה ליד הבית, לטיילת הליכה, לכביש שלא היה שם מעולם וכו׳. אך בבחירות כמו בבחירות ובצפת כמו בצפת, ההצלחה של ראש רשות, טובה ככל שתהייה, אינה יכולה לבדה להבטיח לו את הקדנציה הבאה. (ראו ערך עודד המאירי).

נציגי הסיעות הגדולות, להן השפעה מכרעת על כף המאזניים, פועלים לסירוגין בשיתוף פעולה עם אוחנה בעירייה, אך מתחת לפני השטח לכל אחד מהם יש סל של טענות ורצונות, שלא בטוח שאוחנה יכול לפתור או למלא.

עוד מוקדם לדבר על המועמדים שיתחרו מול אוחנה במרוץ הקרוב, עד שיחליטו שהם באמת שם. עד אז, אוחנה צריך לג׳נגל בין החותמת של העשייה הברוכה, השאלות הגדולות על מצבה של העיר וחיבור שותפים אלקטורליים.

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

יש לכם מה לשתף או לספר לנו? מוזמנים: