מחוברים למה שקורא

התצוגה אפשרית דרך הנייד בלבד

חטיאל מפתיע שוב: מחדש את ימי בית הספר העברי הראשון בראש פינה

מהפיכת החינוך שהחלה בראש פינה מכוונת ללמידה בשילוב טבע וקהילה, המבוססת על משנתו החינוכית של מנהל וילקומיץ׳ // בית הספר העברי הראשון בו למד בין היתר בן ציון נתניהו, אביו של ראש הממשלה, יקום לתחיה ויהפוך לחלק בלתי נפרד מהפעילות החינוכית של ילדי ראש פינה // וותיקי ראש פינה מתרגשים

ראש המועצה המקומית של ראש פינה, מוטי חטיאל, ממשיך בדרכו לפעול בשקט, כדי להגשים את חזונו לגבי המושבה הקטנה. הפעם זה עם המהפכה החינוכית שעשה בראש פינה, בגיבוי ובשיתוף מלא של חברי המליאה , הורים ואנשי חינוך מהמושבה. שהחלה בחיזוק הגיל הרך עם הקמת אשכול הגנים והמשיכה לטיפול מעמיק בבית הספר היסודי, שכלל שינויים פרסונליים, שיפוץ נרחב ובעיקר: תפיסה חינוכית משלבת, אשר נשענת על משנתו של מנהל בית ספר וילקומיץ׳ הראשון, אפשטיין, שהאמין עוד מלפני 122 שנים, כי הלימודים צריכים להיות מתוך סקרנות, גילוי ושיתוף מלא של הקהילה והטבע.

במסגרת כך פעל חטיאל להחיות את פעילות בית הספר העברי הראשון בראש פינה ויחד עם המועצה לשימור אתרים, התקבלה החלטה לשפץ את המקום ולהחזיר אותו לפעילות מלאה.

״זה אחד הדברים המרגשים שיצא לי לעשות מאז שנכנסתי לתפקיד״, סיפר חטיאל. ״המחשבה שנוכל להחיות את המקום ולשלב אותו במסגרת התפיסה החינוכית הייחודית שאנו מפתחים בראש פינה, היא סגירת מעגל מדהימה, שתעניק לילדים שלנו מרחב למידה חדש, מרתק ופותח אפיקים ואפשרויות, כבר בגיל הצעיר. זוהי זכות עבורי להחזיר את הילדים למקום בו למדו בני משפחתם לפני עשרות שנים. יחד עם השדרוג שערכנו בבית הספר החדש, נשלב מיומנויות מהמאה ה-21 עם דרש על ערכים שהולכים ונעלמים בהתפתחות המואצת של הטכנולוגיה כיום״.

חטיאל לא לבד בעניין הזה, וותיקי הישוב התרגשו מאוד לשמוע שבית הספר בו למדו, או הכירו מהוריהם, חוזר לחיים. בכתבה שפרסם יאיר קרוס ב״ידיעות אחרונות״, הוא מביא את דבריהם של תושבי ראש פינה שלא מאמינים שהגיע היום ומישהו הרים את הכפפה כדי להחזיר עטרה ליושנה.

מי שיזם ומימן את בית הספר וילקומיץ' היה הברון רוטשילד בשנת 1899. הוא היה הראשון בארץ בו מורים לימדו בעברית ובתוכנית הלימודים היו טיולי טבע, מולדת וחינוך חלקאי.

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

יש לכם מה לשתף או לספר לנו? מוזמנים: