מחוברים למה שקורא

התצוגה אפשרית דרך הנייד בלבד

הפוליטיקה של ההנחות: צפת וחצור יעניקו הנחת ארנונה למפקדים במילואים

את התקנה החדשה של שרת הפנים על הנחה למפקדי מילואים אימצו במלואה חברי המועצה בחצור // בצפת רבים על הקרדיט עוד לפני שעברה החלטת מועצה // ואולי הכל מתחיל ונגמר בפוסטים ברשת, שהפכו לעיתים, לחשובים יותר מההחלטה עצמה

אוחנה, עזרא וסויסה. פוסטים לפני הכל?

מאת: יואל בר-לב

__

שרת הפנים היוצאת, איילת שקד, העבירה תקנה לפיה רשות מקומית יכולה להעניק הנחה בשיעור של עד 25% מדמי הארנונה שהם משלמים.

בחצור החליטו לאמץ את התקנה במלואה וראש המועצה, שמעון סויסה, פרסם בדף הפייסבוק כי ביחד עם חברי המועצה הם מאשרים את ההנחה החל משנת 2023. (אגב, תחילת התקנה מתייחס לינואר 2022).
אני לא יודע כמה חיילי מילואים יש בחצור ובאיזה תקציב זה מסתכם. וגם לא יודע עד כמה חברי המועצה שקיבלו את ההחלטה, עשו זאת כי הם מכירים את הנתונים, או כי הם ראו את פוטנציאל האגודלים ברשת.

בצפת, עוד בטרם עלה הנושא לסדר יומה של ישיבת המועצה, המלחמה על הקרדיט כבר החלה.
חבר המועצה יוחאי עזרא, שנראה כי החליט להוריד את כל הכפפות מול שוקי אוחנה, פרסם פוסט עם מכתב פניה להעלאת הנושא לסדר היום, כשהוא מבקש מחבריו למועצה להכיר פה אחד, בהטבה למפקדי המילואים.

אגב, לא בטוח שכל חברי המועצה בצפת (במיוחד אלה שבקואליציה), יסכימו עם התקנה החדשה של איילת שקד. בסופו של דבר אחוזי ההנחה האלה מתווספים לאחוזי ההנחה הגבוהים בצפת של משפחות רווחה.

בין כל תגובות התמיכה, כמו בכל פוסט למען חיילי צבא הגנה לישראל, בטח למען אלה שעוד משרתים במילואים, הייתה גם תגובתו של ראש עיריית צפת, שוקי אוחנה, או של צוות התקשורת שלו, אשר מסביר כי הוא זה שיזם את המהלך והוא שמח שעזרא מצטרף בתמיכתו.
אוחנה לא שכח להוסיף את מחצית היובל שהיה במסגרות הצבאיות.

חבר המועצה עזרא כמובן מיהר להגיב, תוך שהוא ממשיך לבקר את התנהלותו של אוחנה, כפי שעשה בהקלטות האחרונות שלו ברשת.

בשורה התחתונה, לפעמים נדמה שהפוליטיקה הפכה להיות חלק בלתי נפרד מהרשת ולא פעם החלטות מתקבלות על בסיס הציפייה לאהדת העוקבים וכמות הלייקים שהם צוברים, לעיתים עוד בטרם שהתקבלה כל החלטה.

אם תשאלו אותי, יש מספר תפקידים שמי שממלא אותם לא צריך לשלם מיסים בכלל. בדיוק כמו שסטודנטים לא צריכים לשלם שכר לימוד. כל עוד שזה על חשבון המדינה. כשמעמיסים את זה על חשבון הרשות וכלל התושבים, צריך מצד שני לראות את הדברים גם בהיבטים עירוניים-כלכליים, בעיניים פקוחות ומול מספרים.

יתכן מאוד שאחוז ההנחה הכללי מסתכם בסכום פעוט לרשות, שאף לא מצריך את כל הטררם, אלא רק את יכולת הנתינה.

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

יש לכם מה לשתף או לספר לנו? מוזמנים: