מחוברים למה שקורא

התצוגה אפשרית דרך הנייד בלבד

אחרי שנים הצליח חטיאל לחנוך מחדש את בית הכנסת העתיק בראש פינה

ראש המועצה הצליח איפה שאחרים חששו ובכוחות משותפים עם המועצה לשימור אתרים ועמותת השחזור, גוייסו תקציבים לטובת שימור ושיפוץ בית הכנסת

בית הכנסת העתיק באתר השחזור בראש פינה נחנך מחדש, לאחר שנים ארוכות שהיה זקוק לשיפוץ לאור מצבו. ראש מועצת ראש פינה, מוטי חטיאל, פעל תקופה ארוכה, לגיוס משאבים מגורמים שונים, תוך שהוא, בניגוד לחששות שהיו לרבים, החליט להיכנס לתהליך והוביל יחד עם המועצה לשימור אתרים את השיפוץ.

הוא היה המבנה הציבורי הראשון שהוקם בראש פינה ונבנה בשנת 1887 במימון הברון דה-רוטשילד. את ארון הקודש המיוחד בנה נגר בן המקום מארזי הלבנון ועל קירות בית הכנסת צוירו אלמנטים שונים מבית המקדש וכלי נגינה.

בית הכנסת נבנה בשנת 1887 במימון הברון רוטשילד והיה המבנה הציבורי הראשון שהוקם בראש פינה. את ארון הקודש בנה הנגר בן המקום עקיבא דרכסלר מארז הלבנון, ועל קירות בית הכנסת צוירו בין השאר, כלי נגינה ואלמנטים מבית המקדש. והוא היווה במשך עשרות שנים כמרכז רוחני ותרבותי של המושבה, אך חייב שיפוץ מקיף עקב מצבו הפיזי הירוד.

ראש מועצת ראש פינה, מוטי חטיאל, החליט להרים את הכפפה, למרות החששות מסביב, כי מדובר ב״תפוח אדמה לוהט״ שעדיף לא לגעת בו. בשיתוף פעולה עם המועצה לשימור אתרים, עמותת השחזור של ראש פינה ובאמצעות גיוס משאבים ממשרד התרבות והספורט ותרומות, הצליחו במועצה המקומית לעבור את תהליך השיפוץ והשימור בהצלחה וכאמור, בית הכנסת נחנך מחדש.

אחד מותיקי הישוב: ״מוטי חטיאל פועל בשקט ובלי כל הרעש מסביב ומשיג בדיוק את מה שהמושבה צריכה. כך היה גם עם הסיוע שלו לבית הכנסת הספרדי ושאר המקומות ההיסטוריים בראש פינה. יש משהו ברצון שלו להתקדם ולחדש ומצד שני לשמור על זהות המושבה והנכסים ההיסטוריים שלה, באופן שיודע לפתור את הדברים על הצד הטוב ביותר, עם רגישות יוצאת דופן לתושבים ולסביבה. אולי זו הסיבה שהקהילה בראש פינה הולכת ומתעצמת ומאפשרת אורח חיים לפסיפס קהילות רחב״.

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

יש לכם מה לשתף או לספר לנו? מוזמנים: