מחוברים למה שקורא

התצוגה אפשרית דרך הנייד בלבד

הקרב החשוב ביותר של אוחנה בקדנציה: שינוי החלטת ממשלה לאוניברסיטת הגליל

האם יצליח לגייס את נתניהו ושרי הליכוד כדי להחזיר את הגלגל אחורה ולשנות את החלטת הממשלה היוצאת; להקים את האוניברסיטה בקריית שמונה? // האם נתניהו יגבה את אוחנה? // ובנתיים בצפת יכולים להתנחם שבקריית שמונה החלה מלחמה שעלולה להביא לביטול ההחלטה

מאת: יואל בר לב

כפי הנראה זה יהיה הקרב המשמעותי ביותר בקדנציה של שוקי אוחנה, כראש עיריית צפת; לנסות לשנות את החלטת הממשלה היוצאת ולהחזיר את הבטחת נתניהו להקמת אוניברסיטת בגליל בצפת.

מעבר לפיתוח המשמעותי שעובר על העיר, כבר כתבתי כאן שלאוחנה יש קן צרעות לא קטן שמחכה לו מעבר לפינה ובו מסתובבים תקציב הרשות, הדירוג הסוציואקונומי של העיר, ההגירה השלילית של אוכלוסיות חזקות ומצב העסקים.

להקמת אוניברסיטה יש משמעויות אדירות לכל עיר ובטח לצפת. מעבר לתקציבי הענק שיוזרמו לעיר, מקומות תעסוקה, בינוי מתמשך ונקודת חיזוק משמעותית למשיכת אוכלוסיות חזקות, אוניברסיטה תמקם את צפת סופית כבירת הגליל.

אם אוחנה רוצה חותמת אמיתית לקדנציה הראשונה שלו בצפת, היא צריכה להיות כזו משמעותית. מעבר לכל פיתוח, ככרות, כבישים והקמת מתקנים לשעות הפנאי, המשמעות של הנחת אבן היסוד להקמת אוניברסיטה, היא בעלת משקל רוחבי שתשפיע על היבטים רבים ותהפוך את צפת לעוצמה אקדמית עם מכללה, בית ספר לרפואה ואוניברסיטה.

אפשר למנות לא מעט תכונות פחות טובות אצל אוחנה, אולי כמו כל אחד אחר. אבל את הטובות שבהן, הוא מנצל עד תומן, עם מנוע טורבו שהפך אותו לבולדוזר של פיתוח ועשייה, הוא לא עוצר, לא נח, לא חושש וגם ״לא רואה ממטר״ לא מעט אנשים בדרך, אם הם מפריעים לו במשימה. הפעם זה קרה מתחת לאף שלו, כששרת החינוך היוצאת, ילידת קריית שמונה, העבירה החלטה כה משמעותית, בקדנציה הקצרה שלה והוא יצטרך לגייס את כל התכונות הטובות ואולי אף את הפחות טובות, כדי להצליח ולהחזיר את הגלגל אחורה.

אני לא יודע עד כמה ההבטחה של ראש הממשלה הנכנס, בנימין נתניהו, בשיא הבחירות הקודמות, כשהוא עומד על חצי פח כדי להיות גבוה במעט בין כל העשרות שעטפו אותו, ממש במרכז העיר, היא ממשית וברת ביצוע. אבל אצל ביבי, כמו אצל ביבי, הכל יכול להיות. ואם באמת הוא חפץ ביקרו של אוחנה, יש לאחרון סיכוי גדול להביא את הבשורה האמיתית לעיר.

אוחנה יכול אולי להתעודד שבקריית שמונה כבר החלה מלחמה קטנה, שמאיימת לבטל את החגיגה עוד לפני שהתחילה. הבסיס להחלטת מל״ג להקמת האוניבסיטה בגליל, הייתה איחוד של מכללת תל-חי ומכון המחקר מיג״ל. אך מנגד, במשרד החדשנות והמדע, המממן העיקרי של פעילות מיג״ל, מתנגדים למהלך הזה ומאיימים לעצור את התקציב. לטענתם, המיזוג יפגע במטרות של מכון מיג״ל לעסוק בפיתוח ומחקר והוא יהיה מחוייב לתוכניות המל״ג.

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

יש לכם מה לשתף או לספר לנו? מוזמנים: