מחוברים למה שקורא

התצוגה אפשרית דרך הנייד בלבד

עיריית צפת תחת חקירה?

לדברי אוחנה, יחא״ה כפי המסתמן, שוב בצפת // האם גם הוא יצטרף לרשימת הנחקרים שהפכה לקבע בעיר הקודש? //  עד כמה זה ישפיע על המומנטום הציבורי שהוא צבר ? // ולמה צפת חייבת תמיד להגיע לכותרות השליליות האלה ?

מאת: יואל בר-לב

שוב פעם מרחפת עננה של חקירת משטרה מעל עיריית צפת. אולי היה כדאי שיאח״ה תקבל כבר משרד צנוע בבניין העירייה, זה בטח היה חוסך לא מעט כסף למדינה.

למרות שצפת היא עיר סוד אחת גדולה, את ״הסודות״ על חקירות, לא ממש ניתן להעלים מרחשי הציבור. זה כמו דני-דין, למי שהכיר אותו משנות ה-70. רואה ואינו נראה. כך השמועות בעיר, כולם מדברים ואף אחד לא באמת אומר.

תאגיד השידור כאן 11, פרסם בתחילת החודש כתבה על החששות של ראש עיריית צפת, מחקירת המשטרה. כך לדבריו של אוחנה: ״כל התלונות הגיעו ליאח״ה. אני כבר בקנה, יכול להיות שלא רק אני. כשמתחילים להכניס את היד לתוך החרא ומחפשים, אז מוצאים״.

הכתבה, הלא מחמיאה לצפת, בלשון המעטה, מציגה את העיר העתיקה כמוזנחת, טענות כלפי בניה ללא היתרים ואת טענות התושבים על ניסיונות השתקה מצד העירייה, ברשתות החברתיות. אבל זו לא הסיבה לחששות של אוחנה מחקירת משטרה. בדרך כלל החקירות האלה מקושרות לתנועת כספים וגורמים חיצוניים.

לשוקי אוחנה יש מומנטום שמעטים יכולים לעצור. את ציבור התושבים פחות מעניין הגרעון, ההגירה השלילית או מצב העסקים בעיר. את רובם מעניין מה הם מקבלים כאן ועכשיו. ואת זה אוחנה מספק להם בכמויות. גם ראשי המפלגות הגדולות בעיר, שנמצאים קרוב לאוחנה, יודעים שאם לא יהיה חיבור יוצא דופן ומועמד יוצא דופן, לא בטוח ששווה להם להמר במקום אחר.

הדבר היחיד שיכול להיות גיים-צ׳יינג׳ייר במקרה הזה, הוא חקירת משטרה. ולא בגלל שאני שרלוק הולמס, אלא יותר בגלל שאני מדפדף רק כמה שנים אחורה, למקרה עודד המאירי, או אילן שוחט. מעבר לכך שיש לזה השפעה של ממש על תדמית העיר וגם על אמון הציבור במנהיגים. נדמה שצפת חסרת מזל בעניין הזה.

התחושה שלי שיהיה קשה להטיל רבב ביושרה של אוחנה בעניין הזה, או ב״קומבינות של קבלנים״. אבל קטונתי. כבר הופתעתי בעבר. עדיין, עצם פתיחת חקירה גלוייה, אם תהיה כזו, יוצרת דינמיקה אחרת לגמרי. בבניין העירייה, בפעילות התקציבית והמנהלתית, באיפוק השקעות ותמיכה מגורמי חוץ ועוד. אבל בעיקר, היא שואבת את כל האנרגיה, מראש הרשות והסובבים אותו.

אני יכול רק לומר לאוחנה, שלמרות שהוא מודע לחקירה שלכאורה קיימת, יהיה קשה להיות מוכן לבוקר הבלתי נתפס של ״פלישת השוטרים״ לפנות בוקר לביתו, אם יחליטו כך החוקרים. יצא לי לשמוע מקרוב על האירוע שעברו ראשי עיר קודמים והוא לא מותיר מקום לספק בעוצמת הזעזוע שהם ובני ביתם חוו.

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

יש לכם מה לשתף או לספר לנו? מוזמנים: