מחוברים למה שקורא

התצוגה אפשרית דרך הנייד בלבד

ניסיתם לספור את הפרויקטים של אוחנה בצפת?

– אוחנה בסיור להקמת פארק חדש בעיר

.

הדרייב שמניע את אוחנה מדי בוקר, גרם לו לספק את הסחורה לתושבים שהיו צמאים לנחת סביבתי עם מהפיכה של עשרות פרויקטים, שלא היו בצפת מעולם // אם יבחר לקדנציה נוספת והמנועים שלו יעבדו באותו קצב כמו בארבע השנים האחרונות, גם בתחומים נוספים ובתמיכת הממשלה, יתכן כי קיים סיכוי לשינוי משמעותי בעיר הקודש.

.

מאת: יואל בר-לב

ניסיתם לספור את הפרויקטים שביצע שוקי אוחנה במהלך הקדנציה שלו? לא בטוח שתצליחו. מדובר על עשרות פרויקטים ששינו את פני המרחב הציבורי והעניקו נחת לתושבי העיר.

החל מגני משחקים בשכונות שהיו רעועים במשך שנים, פארקים גדולים שכלל לא היו, מתחמי אתגרים, מגרשי ספורט וטיילת הליכה, שהופכים את אחר הצהריים לחוויה ספורטיבית לרבים, רמזורים וכבישים חדשים ששינו את פני התחבורה בעיר, מיצגים ואורות, קירוי מגרשים וכמובן גם ככרות. זה בטח לא הכל, אבל את הרוב עינכם רואות.

אי אפשר לקחת לאוחנה את הדרייב שמניע אותו מדי בוקר. לפעמים נדמה שהוא נמרץ לא פחות מהימים הראשונים שלו בתפקיד. אני חושב שזו האהבה לעיר, שמחוברת אליו בנימים, כחלק מדורות משפחתו.

אוחנה הצליח לעשות את מה שרבים מקודמיו הבטיחו ולא קיימו. לתת לתושבי צפת קצת נחת בפיתוח הסביבתי של מקום מגוריהם. אין ספק שזה חלק אחד מתוך פאזל שלם בניהול עירוני, שדורש ראייה רחבה של תעסוקה, פיתוח כלכלי, חינוך ועוד, אך הוא משמעותי ולעיתים חשוב יותר מתוכניות גדולות, שלוקחות שנים עד שרואים את תוצריהן.

אני מאמין שזה היה חלק מהאסטרטגיה של אוחנה בניהול העיר. לצד הרצון לפתח את התיירות, הנדל״ן, החינוך והמסחר, הוא בחר להשקיע משאבים רבים בפיתוח, על פני דברים אחרים. זה גם כלל אסרטיביות בניהול הכספי, והנעת כספים למימוש המטרות האלה, שאף הובילה את הרשות למצב תזרימי רגיש.

בשורה התחתונה, אוחנה סיפק את הסחורה לתושבים ואם להעיד לפי התמיכה שהוא מקבל בסקר שפורסם, או ברשת החברתית, הם מצביעים באגודלים בעד המשך הדהירה של אוחנה, שמצליח כל פעם מחדש להפתיע עם פארק, מתחם או כביש חדש.

אני לא יודע מה התוכניות של אוחנה לקדנציה השנייה, במידה ויבחר. אבל אם המנועים שלו ימשיכו לפעול באותו קצב גם בחמש השנים הבאות, אולי יש סיכוי שהוא יקדיש יותר זמן, מחשבה ותוכניות לתחומים נוספים ויהפוך גם אותם, להצלחה.

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

יש לכם מה לשתף או לספר לנו? מוזמנים: