מחוברים למה שקורא

התצוגה אפשרית דרך הנייד בלבד

כמעט 5 שנים של תמיכה רחבה לחטיאל במליאת המועצה בראש פינה

בניגוד לרוב ישובי הסביבה, שם ראשי הרשויות לא רוו נחת מהאופוזיציה, הצליח מוטי חטיאל בראש פינה, לחבר את כולם למטרה אחת משותפת למען המושבה וזכה לתמיכה כמעט מלאה לאורך הקדנציה הראשונה שלו

מאת: יואל בר-לב

זה לא טרוויאלי שראש רשות מכהן זוכה לתמיכה רחבה מחברי המועצה. ברוב הרשויות, לא מעט חברי מועצה פועלים כאופוזיציה לוחמת, שמנסה לעצור את מהלכיו של ראש הרשות. לעיתים אפילו תוך כדי פגיעה בעצמם או בתושבים, כשהם עוצרים תקציבים או לא מאשרים החלטות חשובות, הכל בשם ההתנגדות לראש הרשות המכהן.

בראש פינה המצב אחר לגמרי. מוטי חטיאל הצליח, בדרכו השקטה והקשובה, לחבר כמעט את כל חברי המועצה לפעול יחדיו למען תושבי המושבה.

החל מחברי המועצה מהרשימה שלו, כמו גדי בן שימול ומעיין בן נתן, דרך חברי רשימה של מועמדים שהתמודדו נגד מוטי בבחירות האחרונות, כמו סיגנית בורנשטיין ודובי מאור, שהיו יחד עם ניר קבלו. ואפילו נציגי הרשימה של אהרון ברנזון בבחירות האחרונות, שנבחרו לחברי מליאה, רינה יזרעלי ואריה אייל, הם חלק בלתי נפרד מהתמיכה לה זוכה חטיאל בישיבות המועצה. גם חבר המליאה ניר קפלן, שהתמודד כחלק מרשימתו של עמיר ילוז, היה שותף פעיל שלקח חלק בתמיכה החלטות המליאה בשנים האחרונות.

אין ספק שחברי מועצה, או מליאה כמו בראש פינה, שלוקחים חלק פעיל בתכנון הישוב ובפעילות השוטפת שלה, הם נדבך משמעותי להצלחתו של ראש הרשות והישוב כולו.
עדיין לא ידוע אם חטיאל יצטרך להתמודד בבחירות הקרובות לראשות, או שיסתפק בבחירות למועצה בלבד. עד כתיבת שורות אלה טרם הכריז מועמד נוסף על התמודדות לראשות.

אולי התמיכה הרחבה לה זוכה חטיאל מבית, מאפיינת את הלך הרוח הכללי במושבה וההבנה כי הוא האיש הנכון במקום הנכון.
אולי הפעילות המשמעותית שעשה חטיאל ביחד עם חברי המליאה שפעלו והיו שותפים מלאים בשינוי המהותי שעברה ראש פינה במיוחד בצד הקהילתי, עם שביעות רצון הולכת וגוברת ממערך החינוך, מהגיל הרך ועד השינוי שעבר בית ספר וילקומיץ, לטיפול היוצא דופן והעשיר לקהילת הוותיקים, לפרוייקטים של בינוי שיצאו לפועל אחרי עשרות שנים שהתעכבו, או לאירועים במושבה שהפכו לפנינה תיירותית.

בניגוד ללא מעט ראשי רשויות שאני מכיר, חטיאל מסתכל על הדברים בעיניים פקוחות ומבין שהמנגנון המנהלתי שהצליח לבנות בתחילת דרכו, למרות משבר הקורונה שגם אותו צלחה המועצה באופן מעורר השראה, היה רק הבסיס האיתן, לכל העשייה שהוא הצליח לעשות במושבה קטנה כל כך ולא פחות מה שהוא מתכנן להמשיך לעשות בעתיד הקרוב.

לחברי המליאה כוח רב בניהול אופן המועצה, בבניית תקציב המועצה וביכולת לתרום את חלקם לפעילות ציבורית שבונה קהילה. בראש פינה זכה חטיאל לאורך השנים להנות מפירות התמיכה ומהשותפות שידעו יחד לרקום למען הקהילה. יהיה מעניין לראות אם יהיו מועמדים חדשים בראש פינה שירצו לרוץ למועצה, כמו שאנחנו רואים בימים אלה בישובים הסמוכים.

כך או אחרת, אם חטיאל יזכה להמשיך את מה שהתחיל, אני מניח שהוא יזכה לתמיכה אף רחבה יותר של חברי המליאה הקיימים, שיפעלו יחדיו להמשכיות התוכניות המשמעותיות עליהם שקדו, כמו פתיחת ציר תנועה נוסף מכיוון מתחם שופינה לכביש 90, בינוי מתחם ספורט פנאי והיי טק במתחם הבינוי, תחילת הכשרת הקרקע לפיתוח השכונה הצפונית, עם מאות יחידות דיור, סיום הפיתוח בשכונה הדרומית, כיכר במרכז כביש דוד שוב והיד עוד נטויה.

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

יש לכם מה לשתף או לספר לנו? מוזמנים: